درخت

28-12-86 جنگل گلستان


من با درختان ایستاده ام/ در صف درختان هستم/ با درختان/ تشنه خواهم شد./ و با درختان/ خواهم مرد

درخت جشنی است که
زمین و اسمان
برپا داشته اند

بیژن جلالی


لحظه دیدار

لحظه دیدار نزدیک است

باز من دیوانه ام مستم

باز میلرزد دلم دستم

باز گویی در جهان دیگری هستم

های نخراشی به غفلت گونه ام را تیغ

های نپریشی صفای زلفکم را دست

آبرویم را نریزی دل!

ای نخورده مست

لحظه دیدار نزدیک است.

باز من دیوانه ام مستم

باز گویی در جهان دیگری هستم

مهدی اخوان ثالث




my Architect

The Altes Museum
Karl Friedrich Schinkel
Berlin,Germany
1823 to 1830



Crown Hall
Ludwig Mies van der Rohe
Chicago,Illinois
1950 to 1956

The Mathematics of the Ideal Villa








Colin Rowe (da "The Mathematics of the Ideal Villa")
La Malcontenta di Palladio, 1560 (in alto) e la Villa Stein di Le Corbusier, Garches 1927

Architects









All architects are prostitu tes—that’s what Philip Johnson said; they’ll do whatever
it takes for the chance to build. Frank Lloyd Wright put it a little less brutally.
He said there are three things an architect should know: Number one, how
to get a commission. Number two, how to get a commission. Number three,
how to get a commission.
It’s a cynical take on a profession, certainly, and as the son of two idealists and
the husband of another, I’d like to argue that not every architect lacks principles.
But I’ve also had to face the fact that there’s a lot of truth to what the masters
said. Unlike artists or philosophers or writers, architects are totally dependent
on others—others with money, and lots of it, because it’s expensive to put up a
building, even a modest one.
That, to cite Philip Johnson again, is why it’s so tempting for architects to become the pawns of the powerful.



Breaking Gruond -Adventures in Life and Architecture by Daniel Libeskind

Fan



Behrens_AEG_Electric_fan_1908

موزیک در شهر

مشهد - وکیل آباد - 1386

تهران - سبزه میدان - 1388

ساده رنگ

آسمان ، آبي تر ،
آب ، آبي تر ،
من در ايوانم ، رعنا سر حوض .

رخت مي شويد رعنا .
برگ ها مي ريزد.
مادرم صبحي مي گفت : موسم دلگيري است .
من به او گفتم : زندگاني سيبي است ، گاز بايد زد با پوست .
زن همسايه در پنجره اش ، تور مي بافد ، مي خواند .
من * ودا * مي خوانم ، گاهي نيز
طرح مي ريزم سنگي ، مرغي ، ابري .

آفتابي يکدست .
سارها آمده اند .
تازه لادن ها پيدا شده اند .
من اناري را ، مي کنم دانه ، به دل مي گويم :
خوب بود اين مردم ، دانه هاي دلشان پيدا بود .
مي پرد در چشمم آب انار : اشک مي ريزم .
مادرم مي خندد .
رعنا هم
سهراب سپهری .




Rachel Whiteread


Embankment

Stairs


Trafalger square project



Study for floor

Water tower VI
Ceiling
Study for village

...

Table

Black white floor
Double mattress yellow

Holocaust memorial

British artist Rachel Whiteread

Earthquake in Chile


زلزله چند روز پیش در شیلی

در تقسیم بندی معماری و ارزش کار معمار برخی درجاتی از قبیل خانه ،مسکن ، ساختمان و ... در نظر گرفته اند که کمترین درجه ان سرپناه نام گرفته به این معنی که حداقل تقاضای انسان از معماری تامین سرپناه است ولی از جبر روزگار یا اقتضای طبیعت یا هر اسم دیگر ، لحظاتی می رسد که باید از نزدیکترین راه از این سرپناه خارج شوی تا سالم بمانی . چه سرپناهیست این معماری که باید از ان به خارج از ان پناه برد